Ekonomi

Albertsons birinci çeyrekte cirosunu artırdı, ancak işletme giderlerindeki artış nedeniyle kazançlar tahminleri kaçırdı

BOISE, Idaho – Albertsons Companies, Inc. (NYSE: ACI) 15 Haziran 2024 tarihinde sona erecek olan 2024 mali yılının ilk çeyreğine ilişkin finansal sonuçlarını açıkladı.

Market zinciri, analistlerin 0,67 dolarlık konsensüsünün hemen altında, 0,66 dolar ile düzeltilmiş hisse başına kazançta (EPS) hafif bir ıskalama bildirdi. Bununla birlikte, şirketin geliri beklentileri biraz aşarak 24,15 milyar dolar tahminine karşılık 24,27 milyar dolar olarak gerçekleşti.

İlk çeyrekte özdeş satışlarda %1,4’lük mütevazı bir artış ve dijital satışlarda %23’lük kayda değer bir artış görüldü. Şirketin sadakat programı da %15’lik bir artışla 41,4 milyon üyeye ulaşarak genişledi. Bu olumlu eğilimlere rağmen, şirketin bu çeyrekteki net geliri bir önceki yılki 417,2 milyon dolar veya hisse başına 0,72 dolara kıyasla düşüş göstererek 240,7 milyon dolar veya hisse başına 0,41 dolar olarak gerçekleşti.

Bu düşüş kısmen şirketin dijital ve çok kanallı yeteneklere yaptığı stratejik yatırımların yanı sıra daha yüksek işletme giderlerine bağlanıyor.

Albertsons CEO’su Vivek Sankaran bu performansı şirketin “Yaşam için Müşteriler” stratejisine ve dijital ve çok kanallı yeteneklere yaptığı yatırıma bağladı. Sankaran, değişen ekonomik ve sektörel ortamın yanı sıra çalışan ücretleri ve yan haklara yapılan yatırımlar ve daha düşük marjlı eczane ve dijital iş kollarına doğru yaşanan değişim nedeniyle ortaya çıkması beklenen zorlukları da kabul etti. Sankaran, şirketin ekiplerine müşteri hizmetleri ve toplum desteğine olan bağlılıkları için teşekkür etti.

Şirketin brüt marj oranı geçen yılın aynı çeyreğindeki %27,7’ye kıyasla hafif bir artışla %27,8’e yükseldi. Ancak, yakıt ve LIFO giderleri hariç tutulduğunda, daha düşük marjlı eczane satışlarındaki büyüme ve dijital satış büyümesiyle ilişkili artan maliyetler nedeniyle brüt marj oranı aslında 22 baz puan azaldı.

Satış ve idari giderler bir önceki yılın çeyreğinde %25,0 iken net satışların %25,9’una yükselmiştir. Bu artış büyük ölçüde dijital ve çok kanallı yeteneklerin geliştirilmesinden, birleşmeyle ilgili maliyetlerden ve verimlilik girişimleriyle kısmen dengelenen daha yüksek çalışan ve doluluk maliyetlerinden kaynaklandı.

Albertsons ileriye dönük olarak, ücret ve sosyal haklara yapılan yatırımlar, eczane ve dijital segmentlerin artan etkisi ve önceki yıl gıda enflasyonunun döngüsünden kaynaklanan zorlukların devam etmesini bekliyor. Ancak şirket, bunların devam eden verimlilik girişimleriyle kısmen hafifletilmesini bekliyor.

Şirketin mali sağlığı, 543,0 milyon dolarlık sermaye harcamalarının ağırlıklı olarak mağaza tadilatlarına, yeni bir mağaza açılışına ve dijital ve teknoloji platformlarına devam eden yatırımlara tahsis edilmesiyle sağlam kalmaya devam ediyor.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu