Teknoloji

Japon Web Siteleri Neden Göz Açıcı Bir Tasarıma Sahiptir? 2000’li yıllardan kalma bir şey gibi!

Diğer ülkelerin web siteleriyle karşılaştırıldığında Japon web sitelerine baktığınızda çok farklı bir tasarım Kavramla karşılaştığınızı fark etmiş olabilirsiniz. Genellikle çok sayıda metin, renk, yazı tipi, fotoğraf ve bağlantı içerir. Bu siteler bazılarımıza karmaşık, bazılarımıza ise estetik gelebilir.

Tatlı ve sıkıcı arasında Ziyaret siteleri neden diğer ülkelerdekilerden farklı? Haydi anlatalım.

Japonca üç farklı yazı sistemi kullanır: Hiragana, Katakana ve Kanji.

kanji, Çince karakterlerden oluşur ve binlerce farklı sembol içerir. Bu nedenle Japonca için yeni bir yazı tipi oluşturmanın Latin alfabesine göre çok daha zor ve zaman alan bir iş olduğunu söyleyebiliriz. Örneğin bir yazı tipi için yaklaşık 7000 ile 16.000 arası glif (harf veya sembol)Gereklidir.

Bu nedenle Japonca web sitelerinde yazı tipi seçimi çok sınırlıdır çünkü harfler daha büyüktür ve yükleme süreleri daha uzundur. Bu web siteleri görsel hiyerarşi oluşturmak Farklı prosedürlerin kullanılmasını gerektirir. Yani gördüğünüz gibi ölmeyin eşeğim, ölme durumu var.

Kafan karışmak üzeresin, o yüzden hadi. Amerikan ve Japon StarbuckslarıWeb sitelerinden örnekler vererek açıklayalım:

Amerikan web sitesi: Ziyaretçileri büyük, renkli fotoğraf ve metin bloklarıyla karşılıyor; farklı yazı tipi boyutları, kalınlıkları ve tıklanabilir düğmelerkullanır.

Japonca web sitesinde yazı tipleri seçilemez ve tıklanabilir düğmeler yerineHer fotoğrafın kendisinde sizi ilgili web sayfasına yönlendiren bir düğme bulunur.

Ayrıca ekran çözünürlüğünüze bağlı olarak başlıkların çoğunun gerçek yazı tipi olmadığı için biraz bulanık olduğu da açıktır. raster fotoğraflar.

Teknolojik faktörler de sitelerin tasarımında rol oynamaktadır.

Japonya, 1990’larda internete erişimde dünyanın önde gelen ülkelerinden biriydi, ancak erişim çoğunlukla cep telefonları aracılığıyla oluyordu. Bu nedenle Japon web siteleri küçük ekranlara uyum sağlamak için daha fazla metin ve metin kullanır. daha az fotoğrafkullanmak zorundaydı.

2000’li yıllarda Japonya’nın internet altyapısı diğer ülkelere göre gelişti. geride kalmak başladı. Çin, özellikle geniş bant internetin yaygınlaşmasında ABD ve Avrupa ülkelerinin gerisinde kaldı. Böylece ortaya çıkıyor düşük çözünürlükve büyük yazı tiplerine sahip siteler ortaya çıktı.

2010’lu yıllarda Japonya’nın internet altyapısı gelişmeye başladı ve akıllı telefonlar yaygınlaşmaya başladı ancak web siteleri eskisi gibi kalmak devam etti. Dolayısıyla pek çok ülke bu durumu tuhaf buldu.

Japon web sitelerinin tasarımında sadece teknik nedenler değil, kültürel nedenler de önemlidir (merak ediyorum?).

Japon kültürü klasik olarak çok katmanlı, detaylı ve zengin Bu bir kültürdür. Kültürel miraslarını devam ettirmek istedikleri için sitelerinde pek çok renk ve sembol bulunmaktadır. Bu durumdan “kültürel “faktörlerden dolayı”Bu durumdan sıyrılmaya çalışan Japonya ise bu konuda sıklıkla eleştiriliyor.

Üstelik sadece siteleri böyle değil; aynı zamanda sokaklarda YouTube, TV/realite şovlarında TikTok/Instagram videolarında da durum aynı. Kısaca bu şekli uygun bir şekilde benimseyip konuyu kapattıklarını söyleyebiliriz.

Yani ne düşünüyorsun? Web sitelerinin tasarımının göz alıcı mı yoksa sadece güzel mi olduğunu düşünüyorsunuz? Fikirlerinizi yorumlarda bekliyor olacağız.

Kaynaklar: Orta 1, Orta 2, Info Cubic, HONGKIAT

Uzakdoğu kültürü ilginizi çekiyorsa sizi aşağıya alalım:

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu